Türkiye Dışişleri Bakanlığı, İsrail’in Golan Tepeleri’ndeki yasa dışı yerleşimleri genişletme kararına sert bir şekilde tepki gösterdi. Bakanlık tarafından yapılan açıklamada, İsrail’in 1967 yılından bu yana işgal altında tuttuğu Golan Tepeleri’nde yasa dışı yerleşimleri genişletme kararının kınandığı belirtildi.
Açıklamada, söz konusu kararın İsrail’in işgal yoluyla sınırlarını genişletme amacının yeni bir aşaması olduğu vurgulandı. İsrail’in attığı adımın son derece kaygı verici olduğu ifade edilirken, Suriye’de barış ve istikrarın tesis edilmesine yönelik çabalara ciddi zarar verdiği belirtildi.
Açıklamada, İsrail’in 1974 Kuvvetlerin Ayrıştırılması Anlaşması’na aykırı şekilde hareket ettiği ve Suriye’ye yönelik hava saldırıları gerçekleştirdiği vurgulanarak uluslararası toplumun bu duruma gerekli tepkiyi göstermesi gerektiği ifade edildi.
Dışişleri Bakanlığı, İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu hükümetinin yasa dışı faaliyetlerinin sona erdirilmesi gerektiğini vurgulayarak, uluslararası hukuka ve barış çabalarına saygı duyulması gerektiğini belirtti. Bu çerçevede Türkiye, İsrail’in Golan Tepeleri’ndeki yasa dışı yerleşim politikasını sert bir şekilde kınadığını bir kez daha dile getirdi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]