İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İran ile ABD arasındaki müzakerelere ilişkin açıklamalarda bulundu. Bekayi, İsviçre’de yapılması planlanan görüşmelerin daha sonraki bir tarihe ertelendiğini belirtti.
Gerekli görülmesi halinde arabulucular aracılığıyla görüşmelerin sürdürüldüğünü ifade eden Bekayi, müzakereler için uygun koşulların oluşması durumunda bilgilendirme yapılacağını söyledi. Müzakerelerin başlaması için mutabakat zaptının belirli maddelerinin uygulanması ve devamlılığının sağlanması gerektiğini vurguladı.
Bazı yayın organlarında Hürmüz Boğazı’nın tekrar kapatıldığına dair çıkan haberleri yalanlayan Bekayi, bu iddiaların gerçeği yansıtmadığını belirtti. İran’ın aldığı güvenlik önlemleriyle ticari gemi geçişlerinin sürdüğünü sözlerine ekledi.
Bekayi ayrıca, İran’ın Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı’nı (UAEA) nükleer tesisleri denetlemeye davet ettiği yönündeki haberlerin doğru olmadığını kaydetti. Buşehr Nükleer Santrali gibi daha önce denetlenen tesislerin denetimlerinin devam edeceğini ve ülkesinin 60 günlük müzakere süresince nükleer programını koruyacağını dile getirdi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]