Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Dubai’de Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) arasındaki ticaret ilişkilerini güçlendirmek amacıyla geniş kapsamlı bir ticaret heyeti programı düzenliyor. Bu program kapsamında, Türk iş insanları ve BAE’li iş insanları arasında gerçekleştirilecek görüşmeler ile dış ticaret hacminin artırılması, yeni işbirlikleri kurulması, pazar araştırmaları yapılması ve yatırım fırsatlarının değerlendirilmesi hedefleniyor.
Özellikle Kovid-19 salgını sonrası Türkiye ve BAE arasındaki ilişkilerin her alanda güçlendirilmesi için başlatılan yoğun diplomasi trafiği ve ticaret heyetlerinin temasları, ikili ilişkilerin ilerlemesinde büyük önem taşıyor. Geçen yıl imzalanan Kapsamlı Ekonomik Ortaklık Anlaşması ile başlayan yeni dönem, yüksek katma değerli hizmet sektörlerinin gelişiminden yatırım süreçlerinin kolaylaştırılmasına kadar birçok alanda ticaretin teşvik edilmesini amaçlıyor.
Türkiye’nin geçen yıl BAE’ye ihracatı %63,2 artışla 8,6 milyar dolara ulaşırken, BAE’den yapılan dış alım ise 11,5 milyar dolar oldu. Geçen yılki dış ticaret hacmi bir önceki yıla göre %106,7 artarak 20,1 milyar dolara yükseldi. Taraflar 40 milyar dolarlık ticaret hacmi hedefliyor.
Geçen yıl Türkiye’nin BAE’ye en çok altın ihraç ettiği bilinirken, BAE’den en çok ithal edilen ürünler arasında altın yine ilk sırada yer aldı. Ticaret hacminin artmasıyla birlikte her iki ülke de karşılıklı olarak ekonomik fayda sağlamayı hedefliyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]